2015-11-05 19:07:22

Nenasilno rješavanje problema

Svakodnevno se u interakciji s ljudima susrećemo sa sukobima koji nastaju zbog različitih mišljenja, stavova, interesa ili vjerovanja. Posebno lako do njih dolazi u većim grupama, kao što je razred jer u njemu susrećemo različite dječje karaktere. Oni najčešće probleme rješavaju svađama ili fizičkim okršajima. Tim činom ne dolazi do stvarnog rješenja problema, već prividnog jer jedni drugima daju do znanja da jedino nasilnim ponašanjem mogu riješiti probleme. Zato su učenike 2. razreda socijalna pedagoginja Tanja Cujzek i socijalna radnica Sandra Kos iz Obiteljskog centra Krapina podučile kako rješavati probleme ne nasilnim putem. Najzanimljivije je što su učenici sami došli do odgovora koji je najefikasniji način rješavanja problema. Zadatak je bio da dvoje učenika sjedne jedno nasuprot drugog, ali s okrenutim leđima. Jedan učenik je trebao reći što je nacrtano na slici, dok je drugi to trebao nacrtati. Koliko je učenik bio detaljan i točan u opisivanju crteža, toliko ga je drugi mogao što točnije nacrtati. Time su zaključili da jedino razgovorom u kojem jasno kažu što im smeta mogu riješiti nastale nesuglasice.    


Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog