2017-03-16 09:40:22

Geoploče u učionicama matematike

Matematičke učionice nedavno su dobile nove stanare. Oni (ili one) potiču djecu na istraživanje, kreiranje raznih likova, izračunavanje opsega i površina, istraživanje kutova, koordinatnog sustava…Vizualizacija u svakom pogledu. Vjerojatno pogađate o čemu  se radi. Naravno, riječ je o geopločama, napravljenim od raznih materijala koje su izradili naši vrijedni učenici: Tara Valić, 5.b, Niko Vrgoč, 6.a, Magdalena Škreblin, 6.c, Juraj Mohač, 8.b i Bojan Majsec, 8.b.

Posebna pohvala ide učenicima 7.a razreda koji su izradili 8 geoploča. To su sljedeći učenici: Paula Herceg, Lorena Kramarić, Nika Žigman, Nika Lončar, Tihana Vuzem, Karlo Krznar, Filip Mikulec i Petar Hrastinski. 

Što je geoploča?

GEOPLOČA je (drvena ili plastična) ploča s čavlićima koji su raspoređeni u kvadratnu mrežu oko kojih je moguće rastezati (gumene) vrpce.

Geoploču je 1952. godine osmislio egipatski matematičar CALEB GATTEGNO (1911. – 1988.),  a on je izradio i prve nastavne materijale za primjenu geoploče u nastavi geometrije.

Zašto koristiti geoploču?

Kao nastavno pomagalo geoploča je vrlo primjenjiva u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao pomoć pri istraživanju koncepata kao što su opseg, površina, svojstva geometrijskih likova, preslikavanja ravnine, pojam razlomka i postotka te crtanje likova u koordinatnom sustavu.

Geoploča učenicima omogućava vizualizaciju te im daje mogućnost da „rade“ geometriju. Pruža im mogućnost da samostalno otkrivaju matematiku te razmjenjuju matematičke ideje čime razvijaju svoje komunikacijske vještine i matematički rječnik.

Korištenje geoploče učenicima omogućuje postavljanje i rješavanje matematičkih problema, potiče ih na istraživanje, sustavnost, kreativnost i ustrajnost u radu, tako da oni postaju aktivni sudionici u procesu učenja. 


Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog